Bombata 2010.01.06. 14:53

Domain és cégnév

Sok évvel ezelőtt, amíg a nagyobb cégek még nem ébredtek rá az internetes jelenlét fontosságára, óriási üzlet volt a domain nevekkel kereskedni. Egy szemfüles, aki egy nagyobb cég nevét tartalmazó domaint ha lefoglalta, a későbbiekben hatalmas pénzeket kaphatott azért, hogy lemondjon a webcímről. Manapság ez kevésbé jövedelmező, hiszen egy domain cím immár több szűrőn is keresztülmegy, a visszaélések elkerülésére. Egy jó domain név azonban ma is kincset ér. Néhány éve a trend a minél jobban hangzó címek kitalálása és megszerzése volt, mindenki abban a lázban égett, hogy minél inkább brand hangzása legyen a címnek. Ez rövid idő alatt megváltozott, amikor a keresőoptimalizáció speciális szakterületté vált. Ezzel ugyanis elérkeztünk a kulcsszótartalmú domain címek idejébe. Ez egyfelől jó dolog, hiszen már maga a cégtevékenység is egyértelműsödik a domain láttán, nem kell azon gondolkodni, hogy a BlackDiamond.co.hu vajon szexshop-ot takar, vagy egy kreatív ügynökséget. A hátulütője viszont ezeknek a címeknek az, hogy sablonossá teszik a webet. Nézzünk erre egy példát. Maradva a tegnapi bejegyzésben említett székhelyszolgáltatásnál, a Google-ön keressünk rá erre a kulcsszóra és nézzük meg a találati listát. Látható, hogy a felbukkanó találatok domain címei nagyjából a "székhelyszolgáltatás" szó köré épülnek, annak mindenféle formájában, .hu és .com végződéssel, kötőjellel vagy anélkül, mindenféle kombinációban. Ez persze jól definiált üzleti érdek, hiszen így a megadott kulcsszóra történő keresésnél, nagyobb eséllyel jelenik meg a domain névben is kulcsszót tartalmazó weboldal. Cégtevékenységtől persze nagyban függ a nyerő weboldalcím is, de jellemzően beszédes nevet érdemes választani, ami ha nem is tartalmazza egzakt módon a fő csapásirányt, de mindenképpen sugalmazza azt. Erre az egyik jó példa a CompanyExpress, akik on-line cégalapítással foglalkoznak, ez pedig expressz gyorsaságot feltételez. Ez persze közel sem aranyszabály, hiszen mindenki eltérő szándékkal készít weboldalt. Ahol csak informatív jellege van az oldalnak, nem pedig kifejezetten üzleti célja, ott megmaradhatunk a brand hangzású neveknél is. Csak legyen egy jó ötletünk. Míg a domain név lehetőséget nyújt a kreatív, elmés nevek megalkotására, addig a cégnévnél már közel sincs ilyen mozgásterünk. Egy jól megválasztott cégnél hangzása, sok esetben megelőlegezi a bizalmat az ügyfelek felé. Ez hitelesség szempontjából sem elhanyagolható és érdemes kötni bizonyos tekintetben a cégtevékenységhez is. Emellett az is fontos, hogy a cégnév rövid- és hosszútávon egyaránt vállalható legyen. Evidens, hogy egy virágbolt cégneve lehet például Andi-3000 Bt., viszont az is biztos hogy egy ilyen névvel gyanú szerint édeskevés virágbeszállítói pályázaton veszik majd komolyan, hiába rendelkezik mégoly komoly eredményekkel is ez a cég. Ugyanúgy előfordulhat, hogy a PCmester 2001 Kft. már rég kinőtte a sarki számtech.bolt kategóriát és akár nagyobb cégeknek is stabil beszállítója, de állami beruházásoknak már csak a neve miatt sem fog tudni a közelébe menni, ez szinte bizonyos. Ezeknek a megalkotása kőkemény ötletelést igényel, nincs mit tenni. Érdemes leülni és ezen gondolkodni, hiszen ez egy valódi hosszú távú döntés, amit rosszul meghozva, nem kevés sikertől vághatjuk el magunkat.

A bejegyzés trackback címe:

https://indulovallalkozas.blog.hu/api/trackback/id/tr431651645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása