1-2 órája csupán, hogy felhívott egy telemarketinges, aki rendkívül kedvezményes megjelenési lehetőséget kínált a fogalmamsincs minek a Blikk-kel közös katalógusában. Röpke 150.000 Ft-omba került volna, hogy egy terméket megjelenítsek benne, amire helyből azt mondtam, hogy ez nekem nem éri meg. Lássuk, miért is. Egyrészről, stabil árat, EUR-ban érkező termékre, jelenleg nem lehet mondani. A piac egyébként is szinte nullán áraz, így már ezért is kidobott pénz. Másodsorban, ez a 150.000 Ft árrésből kell hogy megtérüljön, lehetőség szerint legalább 2x-esen, hogy azt mondhassam, megérte. Mivel kattintás alapú hirdetésekkel dolgozom, így a költségek és a vásárlások alapján egyértelműen meg tudom mondani, mennyibe került nekem egy vevő. Ezt, egy nagy szórású katalógusnál képtelenség forintosítani. Erre a kontra válasz az volt, hogy de így csupán 2 forintért érhetek el egy olvasót. Igen, viszont az olvasó az nem biztos hogy potenciális vevő, sőt az sem biztos hogy potenciális közönség. A magamfajta minimál vállalkozónak ez a fajta marketing azért sem éri meg, mert eredményét tekintve, inkább nevezhető imázsépítő marketingnek, semmint vevőszerzőnek. Az induló vállalkozásoknak kizárólag, a fejlődőknek pedig jellemzően azt a vonalat kell követni, amely dedikáltan a vevőszerzésre irányul. Erre száz százalékosan biztos módszertan persze nem létezik, csak jól megválogatott marketingeszközök, melyek lehetőleg ötletekre és nem pénzre alapszanak, valamint a folyamatok és az eredmények jól követhetők. Régóta figyelem már Wolf Gábor tevékenységét, aki a hazai low-budget marketing avagy gerillamarketing egyik kiemelkedő alakjának tekinthető. Sajnos személyesen még nem találkoztam vele és előadásán sem jártam, de a weboldalán leírtak mindenféleképpen jó tanácsoknak vehetők, különösen azoknak, akik nem rendelkeznek szabadon felhasználható marketing kerettel, a hagyományosnak mondható módszerekben pedig csalódtak. Feliratkoztam Wolf Gábor hírlevélsorozatára, amely vehető egy 97 napos tanfolyamnak is. Ez a 97 e-mail egy-egy lecke, mely ötleteket ad, módszereket javasol a cég vevőinek megduplázására. A blog tematikáját beszámolóimmal bővítem, melyekben elmesélem hogyan is ültetem át mindezeket a gyakorlatba. Egy ár-orientált piacon persze kicsit nehéz lesz mindent alkalmazni, de egy próbát mindenképpen megér. De előtte 1 nap szabadságot kiveszek és elmegyek megmártózni a Balatonban.:)

A bejegyzés trackback címe:

https://indulovallalkozas.blog.hu/api/trackback/id/tr102072199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.06.10. 20:56:16

Jól mondod, a gerillamarketing az egyik legrohamosabban fejlődő marketing irányzat, mert alacsony költségből nagy reklámot céloz meg. Én is sokat írtam a témában, keresd fel a blogomat, ott találsz hasznos információkat.

Amúgy az igazi gerillamarketing az más, amire Te gondolsz. Amiről Te beszélsz és Gábort említeted az a Jay Conrad Levinson féle gerillamarketing, ami arról szól, hogy kisvállalkozóként, hogyan éljük túl a versenytársakat.

Ha kérdésed van, keress. Jó a blog!

Bombata · http://indulovallalkozas.blog.hu 2010.06.10. 21:52:50

Köszönöm a hozzászólást! Valóban, van differencia a marketing módszertanok közt, bár ebben a gazdasági környezetben, a különböző metódusok szinte már mind ugyanazt a célt szolgálják; túlélés és felülkerekedés.
A blogodat követni fogom, remélem ott is találok még számos hasznos ötletet!
süti beállítások módosítása